Szanowni Państwo,

Z informacji podanych przez rząd wynika, że IV etap - m.innymi uruchomienie basenów ma nastąpić 6 czerwca 2020 r. Natomiast w jakiej to będzie formie oraz według jakich wytycznych i czy będziemy mogli uruchomić zajęcia grupowe - jeszcze tego nie wiemy. Jak tylko otrzymamy szczegółowe wytyczne  to będziemy Państwa  o wszystkim informować mailowo. W zaistniałej sytuacji jeśli nie będzie możliwości odbycia chociaż części zajęć w czerwcu, zostaną one przeniesione na okres wrzesień-październik. 


Nasze obozy letnie 2020 odbędą się !!!

W dniu dzisiejszym ukazały się wytyczne przygotowane przez MEN, GIS i MZ dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży określające reguły letniego wypoczynku.Opisane procedury służą ograniczeniu ryzyka zakażenia dzieci i młodzieży oraz kadry podczas zorganizowanego wypoczynku letniego w czasie trwania epidemii COVID-19 na terenie kraju.  

Zapraszamy do zapisów !!! Z uwagi na obostrzenia informujemy, że dysponujemy ograniczoną ilością miejsc wolnych. 

 Nasze obozy sportowe maja niezwykle kameralny charakter. Każdy dzień obozu jest wypełniony bogatym programem zajęć sportowych w małych grupach, co zapewnia dzieciom/młodzieży bezpieczny i atrakcyjny wypoczynek  na świeżym powietrzu. Nasza, dobrze Państwu znana, profesjonalna kadra, dołoży wszelkich starań, aby zwłaszcza w tych trudnych okolicznościach wszystko przebiegło pomyślnie.

Dziękujemy za zaufanie i cierpliwość w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.

Życzymy dużo zdrowia i do zobaczenia wkrótce!

Zespół Luka Sport

jak oddychać pod wodą

Pływanie wymaga niewątpliwe dużego wysiłku i mnóstwa energii. Umiejętność prawidłowego oddychania podczas uprawiania tej dyscypliny sportu – czy to na zawodach, czy rekreacyjnie – jest niezwykle istotna.

Nieregularny oddech sprawia, że szybciej tracimy energię, a przez to płyniemy wolniej. Szybko postępujące zmęczenie wpływa na gorszą technikę i zaburza rytm ruchów, dlatego też przez wielu właściwe oddychanie podczas pływania uważane jest za bardziej istotne, niż siła uderzeń ramionami, albo mocne odbicie od brzegu. Jak wypracować prawidłowy sposób oddychania?

Problemem wielu osób jest przedostawanie się wody przez nos podczas pływania. Aby temu zapobiec należy w trakcie zanurzania wypuścić przez nos nieco powietrza. Pomocne będzie też zamykanie ust pod wodą. Innym częstym błędem jest próba wykonania wdechu i wydechu przy jednym wynurzeniu, podczas gdy nie ma na to czasu. Zanim więc wynurzymy twarz z wody, należy zrobić wydech, a dopiero nad jej powierzchnią zaczerpnąć jak najwięcej powietrza.

W ćwiczeniu prawidłowego oddychania w wodzie ważna jest technika pływania – prawidłowo wykonane odchylenie głowy podczas pływania kraulem pozwoli uniknąć mało przyjemnego zachłyśnięcia się wodą. Wdech wykonujemy zawsze w pozycji wynurzającej się, a nie w trakcie schodzenia pod powierzchnię wody.

Podczas pływania istotne jest też zachowanie jednostajnego rytmu, co pozwala na dłużej zachować siły i jednocześnie gwarantuje lepszą efektywność. Zadbajmy o to, aby ciało było w wodzie odprężone - stres sprawia, że oddychamy szybciej, a nasze ruchy stają się bardziej nerwowe. W takiej sytuacji trudno zachować jednostajny rytm, co oczywiście przekłada się na szybsze zmęczenie.

Stosując wymienione wyżej zasady oraz regularnie ćwicząc umiejętność pływania z pewnością nabierzemy wprawy, a z każdą wyprawą na basen oddychanie będzie łatwiejsze. Pamiętajmy, aby nie wykonywać gwałtownych ruchów i w miarę możliwości odprężyć się w wodzie – zrelaksowane ciało znacznie ułatwi całe zadanie, dzięki czemu pływanie będzie prawdziwą przyjemnością.